Tuesday, May 26, 2009,5:18 PM
Hari-Hari Terakhir Di Teratak 42
Aq pulang kerja seperti biasa. Tuan rumah Teratak 42 datang untuk berbincang. Aq kelihatan Fa dan Fit sedang melayan tuan rumah. Rasanya sudah 2 tahun Teratak Troopers tinggal di Teratak 42. Di kesempatan ini Aq turut melayan tuan rumah. Berbincang pasal wang deposit, bil air dan bil elektrik. Setelah selesai tuan rumah membuat lawat sebentar dari bilik ke bilik. Aq dan Fit lepak bersama meluangkan masa bersama menonton TV.

Fa masih melayan tuan rumah di atas. Masih berbincang. Kemudian Panjang dan Kucai pulang setelah tuan rumah beredar. Panjang pulang ke rumah dengan membawa bungkusan obat selsema dan deman. Aq lantas bercadang supaya Panjang pergi menjalankan ujian darah. Takut-takut selsema babi. Ha ha ha. Sekadar gurauan. Panjang lantas meninjam RM 10 bagi ujian darah. Keluar dan patah balik dah memulangkan RM 10 itu.

Dan Panjang berkata "Aku sakit dalam". Okay!. Kemudian Kucai membawa khabar berita gumbira. Kucai sudah memulakan kerja baru. Wah. Walaupun hanya dapat berkumpul dalam 30 minit bersama-sama semua Teratak Troopers sudah memberi kenangan terakhir terhadap Teratak 42. Teratak Troopers akan berpindah di rumah sewa baru. Aq pulak akan berpindah dirumah lain.

p/s: Sugguh banyak kenangan di Teratak 42.

p/s/s: Thanks Fa, Ketua Rumah yang best! He he he.
 
posted by Yazid Husain
Permalink ¤