Tuesday, September 11, 2007,11:00 AM
Puasa
Yazid datang kat aku petang petang time aku bersantai menggunakan internet sambil membawa satu persoalan yang aku kirakan sebagai berat untuk aku menjawab..

Yazid: Weh, bile diorang umum puasa?
Fa: Aa? Err.. tak taw la. eh, budak budak lain tak taw ke bile diorang announce?
Yazid: Tak taw. sorang pon kat umah ni tak taw.
Fa: Hah. elok la tu..
Yazid: Ko try tanye kat kawan ko nih..

kebetulan aku tengah main ym dengan azah. so aku tanye la die..

fa wildchild: bile diorang umum puasa?
azah: mlm ni
fa wildchild: pukul brapa?
azah: kat berita
azah: x pasti la
azah: biase dkt2 kol 9 tu dah nak abis

so, yazid pon dengan penuh setia pergi menanti di hadapan tv tengok berita. tapi aku rasa die tertdo, sebab die kate "takde pon". hah. apa yang kami taw, sama ada ari rabu, khamis ataw jumaat start puasa. tu je. rasanya nak ikut example. kalo pergi kedai makan tengah hari tapi takde orang, maka maksudnya dah start puasa la tu.

sapa sapa yang taw bila start posa, tolong bagitaw kami ae..

dan Selamat Menyambut Ramadhan al Mubarak dari kami di Teratak 42 :)
 
posted by Fairuz
Permalink ¤